Etiquetes

dimarts, 9 de novembre de 2010

el rei leprós

Vaig veure la pel·lícula, però ara em sembla que hi sortia un altre rei leprós però no era producte d' Alberto Vázquez Figueroa, era un homònim de rei leprós. Va ser fa temps, que vaig veure el film, durant la tendra infància, és ja dins el calaix de l'oblit primerenc.
El llibre de El Rey Leproso, l'he llegit recentment i el vaig adquirir en una llibreria en castellà perquè ignorava que el venguessin en l'edició catalana. Un altre tema que volia comentar és que em sembla indignant que els llibres en català siguin més cars i costosos de trobar, quan hauria de ser a l'inrevés, però en fi això ho deixem per un altre dia.
El llibre juga amb un fil cronològic intermitent que salta endavant i endarrere i manté enganxat al lector durant el curs de tota la història. El personatge principal, un rei destronat i turmentat per l'última batalla on caigué com a rei. La seva irreflexiva decisió d'anar a la guerra contra el Marroc provocà la mort de 17000 soldats fidels i la seva mort fictícia i com a rei. El seu patiment interior i culpabilitat per la mort que ha produït, l'indueix a la catarsi cap a una persona noble, generosa i sàvia, que ,dins una trama trepidant, enfronta tots els problemes amb el tarannà d'un llegendari heroi perfecte.
La novel.la és èpica i màgica, brillant i evocadora d'uns temps històrics que de ben segur eren millors que els actuals, almenys hi havia la retòrica, la poesia i el folklore de l'autenticitat, ara tan sols tenim el facebook.