Etiquetes

dissabte, 17 d’abril de 2010

Llegeix a Kant...

Recordo quan tenia 14 anys i em vaig anar a comprar uns pantalons. Vaig anar-hi sola...no em va acompanyar ningú...no recordo per què...
Després de provar-me cinc o sis pantalons,o set o vuit, em va dir el dependent, que per cert devia tenir uns 25 anys i era bastant atractiu:
-Qué tal te van los pantalones, es la talla?
- Sí, pero no me quedan bien, creo que no me gusta la forma...
-Bueno te has probado 5 o 6 pantalones, no hay ninguno que te guste?-I jo, ja deprimida de que la roba no m'escaigués del tot bé aquell dia, li vaig espetar:-
-No.. yo lo que quiero es un pantalón negro que me quede bien!!
-Pero lo quieres alto, bajo de cintura, acampanado...cómo?
-No lo sé..-jo ja estava farta-simplemente que me quede bien!
-Pero tu no sabes que lo que a ti te guste a otra persona le puede no gustar, cómo te tienen que quedar los pantalones??
-Pues quiero que me queden bien! Parecido a cómo les quedan a los modelos, según los patrones de belleza establecidos en la sociedad!!-no recordo si ho vaig dir amb tanta correcció, però la idea venia a ser aquesta, i el dependent va entendre-ho. Em contestà:
-Pero no te das cuenta que lo que la sociedad te enseña es una mentira? No puedes ir por el mundo pensando en lo que dice la televisión y demás, tienes que formarte tu propio criterio, porque si no nunca pensarás de verdad...Quieres ser un borrego que lleva los mismos pantalones que todo el mundo?-M'ho va dir amb un to paternal influït segurament per els meus escassos 14 anys..
-Bueno, -jo, estava  clarament consternada davant la discussió que s'havia forjat arrel dels pantalons i vaig voler tallar-ho. -Pues me llevaré éstos..-Senyalant els pantalons que em quedaven menys malament..
-Seguro que quieres éstos? Te gustan?-Per altres motius que no recordo, m'urgien uns pantalons negres en concret i no podia permetre'm el temps i l'esforç d'anar a una altra tenda. Li vaig dir que si que m'havien convençut aquests i que em cobrés.
El dependent després de pagar, quan estava a punt de marxar em va dir:
-Bueno, pues espero que éstos pantalones te los hayas llevado porque te gustan de verdad, no por parecerte a los maniquís superficiales de la sociedad. Sabes qué te iría bien? Leer y ver nuevas visiones y opiniones...abrir la mente!
-Sí muchas gracias, pero lo que te he pedido yo, lo pide en el fondo todo el mundo...-Amb un to d'excusa..
-Sí ya te entiendo yo a ti...pero no hay que ser cómo todo el mundo!!Por ejemplo mi novia no es el estándar de belleza que sale en la tele, pero para mí es la más guapa del mundo...no tiene nada que ver! Mi novia tiene más culo que tu -increïble que em digués això!!!!!...es notava que jo ja havia pagat-y para mí es la belleza personificada!-Jo vaig assentir, ja sentint-me del tot indefensa davant el dependent enamorat...
-Mira..tu lee...Lee mucho! Lee a Kant!-La última frase que em va dir i se'm va quedar gravada a la memòria..
I per culpa d'aquell insòlit dependent, que tenia vocació de predicar l'antisistema, que distava molt de l'estàndard d'empleat juvenil en una botiga fashion, per culpa d'aquell gamarús, mai he llegit a Kant...I potser no el llegiré mai...
Coses de la vida...Malaguanyat Kant!