Etiquetes

dimarts, 19 de gener de 2010

segueix el fred

Arraulida a la flassada em pregunto l'intríngolis del canvi climàtic. A Barcelona fa un fred estremidor...Tinc ganes que arribi la calor. Aquest matí he tingut una agradable conversa d'ascensor entre veïns:

-Quin fred eh!
-Sí que fa fred sí...i diuen que durarà un temps encara..-Seguidament jo he dit:
-Sí.. fins a l'agost farà fred!-I se m' ha escapat una rialla. La reacció del veí ha estat sorprenentment alarmada, no m'ha rigut la gràcia, no. És que el temps i la temperatura és un tema molt seriòs. M'ha esperonat tot dient:
-Noooooo!Com a molt durarà fins al febrer, home!

I la paradoxa de l'assumpte és que no hi ha seguretat plena en que s'acabi el mal temps..Tal com va succeïr i ningú va predir el terratrèmol d'Haití, i amb aquest fenòmen tan greu com és el canvi climàtic,que alguns s'atreveixen a fer-ne sorna, ben bé podria succeïr que una onada de fred glacial s'abraonés sobre nosaltres i ens fes oblidar la primavera esperada..

Ja veurem què passa al mes de febrer, o al de març...Març, marçot, mata la vella a la vora del foc i a la jove si pot!