Etiquetes

dimecres, 30 de desembre de 2009

literatura literatus literatum

Bé, la meva professora de literatura castellana citava una frase que no sé de qui era però deia bàsicament que els temes, en la literatura ja estan tots esgotats.L'amor, el desamor, la soledat, l'amistat, la neurosis, la pobresa, la fastuositat, tots estan ja tractats, doncs l'èsser humà, el que va ser capaç de l'esclavitud,la bomba nuclear i l'holocaust, aproximadament només 60 anys enrere, no ha canviat tant.En essència tots els temes ja han estat escrits.L'únic canvia és la manera de tractar-los la forma de l'escriptura.
Però necessàriament és imprescindible haver-se llegit tots els clàssics per a tenir una ment cultivada? Sóc de l'opinió que cada persona necessita el seu tipus de llibre, no necessàriament una persona és inculta perquè no s'hagi llegit El Quixot, jo, això sí que sóc una mica inculta de moltes coses, no aconsegueixo passar de les tres primeres pàgines de Solitud, Victor Català, no obstant la Conxorxa dels Ximples m'el vaig empassar en una sola nit, com La Casa dels Esperits, d'Isabel Allende, o clàssics universals com David Cooperfield,etc.
M'agradaria pensar que els llibres més llegits són els capaços de fer-te veure la vida d'una manera diferent, els que et trastoquen i et capgiren les inquietuds. Però realment és així???Podem dir que Las Siete Claves del Éxito és realment un llibre que et capgira la vida??jajaja Potser si ets molt influenciable et trastoca...això sí.
Així doncs com tots els temes de la literatura ja han estat escrits perquè faig jo aquest blog si ningú el llegeix???Misteri...Però m'encanten els misteris..Perquè faig un post sobre llibres intel.lectuals quan la meva última lectura ha estat Sexo en Nueva York?? Misteri..Perquè es vénen tants llibres d'autoajuda? Si realment funcionessin s'en vendria un a l'any no cinquanta..Misteri..Molt bona niiiiiiiiit, això diu el Molina a Polònia quan per TV3 moltes vegades surt per els matins?Misteri..Moolt Boona Niiit